Jak powinien przebiegać proces pozycjonowania sklepów internetowych?

Należy mieć świadomość, że Pozycjonowanie sklepów – plusy i minusy internetowych zdecydowanie różni się od pozycjonowania mniej rozbudowanych stron internetowych. W najprostszym możliwym ujęciu cały proces będzie polegał na optymalizacji serwisu pod określone słowa kluczowe, a następnie zdobywaniu do niego zewnętrznych odnośników. 

Audyt SEO

Jest to nie tylko pierwszy, ale również nieodłączny etap praktycznie każdej kampanii SEO. Audyt musi zostać wykonany bardzo szczegółowo. Jest to dokument, zawierający zalecenia, co do zmian zarówno w budowie, jak i działaniu poszczególnych funkcjonalności danego sklepu. W przypadku wspomnianych sklepów prawidłowo wykonany audyt jest kluczem do sukcesu. W audycie muszą znajdować się konkretne rekomendacje dotyczące optymalizacji sklepu pod określone słowa kluczowe. 

Optymalizacja sklepu internetowego 

Następnym krokiem będzie optymalizacja. Odbywa się ona oczywiście na podstawie wytycznych, które zostały zebrane podczas audytu. Bardzo istotne znaczenie będzie miało zadbanie o wprowadzenie wszystkich poprawek. Dyspozycje muszą być przekazane programistom zajmującym się obsługą określonego sklepu. Oczywiście właściciel sklepu może nie posiadać zaplecza programistycznego wewnątrz przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji konieczne będzie zlecenie poszczególnych prac firmie zewnętrznej, która wykonała sklep. 

Link building

Kolejnym etapem pozycjonowania sklepu internetowego jest pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących. Należy mieć świadomość, że zarówno jakość, jak i ilość linków musi być uzależniona od miesięcznego budżetu, jaki dysponuje dana firma na kampanie SEO. Warto wiedzieć, że zdecydowanie najpopularniejszym źródłem zdobywania linków są publikacje sponsorowane. W najprostszym możliwym ujęciu kupowane są różnego rodzaju publikacje na serwisach zewnętrznych. Oczywiście wspomniane serwisy powinny być tematycznie możliwie najbardziej zbliżone do pozycjonowanego sklepu internetowego. Można również postawić na dedykowane zaplecze SEO. Są to strony stworzone specjalnie na potrzeby pozycjonowania.